رونمايي از Studybook اينتل، تبلتي ويژه دانش آموزان
تکنولوژی نوین
همه چیز از همه جا
درباره وبلاگ
نويسندگان
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 22:2 :: نويسنده : علی

  اينتل روز گذشته استدي بوک را معرفي کرد، تبلتي که قرار است با قيمت ارزان در اختيار دانش آموزان سراسر دنيا قرار گيرد و توسط سازندگان سخت افزار محلي در هر منطقه اي عرضه گردد. در مراسم رونمايي اين تبلت، اينتل از شرکت هاي سراسر دنيا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهاي مناسب آموزشي بر روي اين تبلت براي دانش آموزان کشورشان بپردازند. 

قرار است تبلت هاي عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخي خصوصيات نرم افزاري مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتي بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژي جديد احساس انس و آشنايي کنند. سخت افزار اين تبلت که توسط اينتل طراحي و توسعه داده شده، از نوعي پلاستيک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظي در اطراف صفحه نمايش مي تواند بسياري از ضربات و شوک هاي ناگهاني را جذب کند. چيزي که براي دانش آموزان جوان يکي از ضروريات است! اين تبلت همچنين در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع 70 سانتي متري کاملا مقاوم است. 

از مشخصات سخت افزاري اين تبلت مي توان به صفحه نمايش 7 اينچ با رزولوشن 1024 در 600 پيکسل، پردازنده اتم با قابليت اجراي اندرويد و ويندوز سون، وزن 525 گرمي و پورت هاي USB2?.?0 و HDMI اشاره کرد. اين تبلت داراي ورودي کارت حافظه MicroSD بوده و يک گيگابايت رم دارد. حجم حافظه داخلي آن هم 32 يا 128 گيگابايت خواهد بود. علاوه بر اين امکان استفاده از سيم کارت را هم روي آن خواهيد داشت. 

شرکت هايي که مي خواهند با اينتل در اين طرح همکاري کنند، بايد به قيمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاري، توجه ويژه اي داشته باشند. اينتل اميدوار است که بتواند قيمت عرضه نهايي براي مدل هاي معمولي اين تبلت را زير 200 دلار نگه دارد، تا براي استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد. 

البته قبل از اين دولت هند هم در پروژه اي براي توليد تبلت ارزان قيمت به همکاري با DataWind کانادايي پرداخته بود که نتيجه آن تبلت هاي بسيار ارزان 35 و 60 دلاري بود. هرچند که تبلت Aakash زيبايي و سرعت تبلت هاي موجود در بازار را ندارد، اما به خوبي از عهده انجام کارها آموزشي ضروري دانش آموزان هندي بر مي آيد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 114007
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1